miercuri, 30 iunie 2010

Cu MTB-ul prin Bulgaria -26 iunie 2010

Initial in plan a fost o traversare Busteni - Cheia peste munte, dar ploile si vremea rea ne-au facut sa ne modificam ruta. Cum aveam chef sa dam la pedale si in Romania isi facea de cap musonul, am decis sa facem o tura in Bulgaria, unde vremea se anunta mai bune.

Trebuia sa fim 3, dar pana la urma am plecat 2, eu si Vladone, cu masina, si biclele inghesuite inauntru. La Ruse am avut prima aventura, in sensul ca n-am gasit pe nimeni la vignete, asa ca am decis sa folosim banii mai bine pt ceva bere :).


Am lasat masina la Basarbovo, chiar langa faleza, unde bineinteles era plin de cunoscuti romani la cocotz. De acolo am luat-o in amonte pe rau spre o cetate aflata cam la 25 de km in sus pe garla. Dupa nici cateva sute de metri poteca se ingusteaza foarte mult si e plina de urzici si plante cu spini. Rezistam eroic vreun km dar apoi cedam si ne luam hainele de ploaie pe noi, mai ales pantalonii. Bineinteles ca peste nici 300 de m gasim o poteca care urca dealul si parasim marginean raului. Am incercat sa mergem pe dig, dar la un moment dat poteca se afunda iar in urzici, asa ca ne intoarcem cateva sute de metrii si traversam raul, urmand un drum de tara plin de noroaie care ne duce pana intr-un sat maricel. De acolo si dupa 9 km de urzici si noroaie hotaram sa ne continuam drumul pe soseaua nationala care se afla pe dealul din dreapta noastra. Zis si facut, dupa un urcus de cativa km in panta ajungem la sosea, care si ea este tot un deal so o vale. La un moment dat, dupa vreo 10 km am facut iar stanga si am luat iar in jos spre rau, dar gresisem drumul, pt ca cetatea noastra era nitel mai incolo. Dupa o coborare in tromba ajungem la un sat langa rau unde ne interesam de traseu. Am aflat ca poteca de langa rau e napadita de vegetatie si serpi asa ca ne consolam utilizand banii de vignete pentru ceva bere bulgaresca.
Dupa o juma de ora de pauza o luam iar in sus pe sosea, urcand cu greu ce coborasem atat de usor. Sus decidem sa ne intoarcem, mai ales ca ne ameninta o ploicica. Pe sosea ajungem dupa inca vreo 5-6 vai si dealuri maricele inapoi la Basarbovo si la masina.
Pe cyclo computer am facut 47 de km, foarte putini pe plat :). O tura destul de faina, care ne-a dezmortit :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu