luni, 23 decembrie 2013

Recenzie de carte: Mananca & Alearga - Scott Jurek

Nu am fost prea multumit de cum mi-a iesit prima recenzie, in mod sigur se putea si mai bine. Va multumesc pentru toate criticile constructive primite. O sa incerc sa ma descurc mai bine acum.
Acum vreo 10 zile am fost contactat de cineva de la Preda Publishing, care mi-a multumit pentru prima recenzie si mi-a oferit cartea lui Scott Jurek " Mananca & Alearga".



Scott Jurek este una dintre legendele ultramaratonului, un om care a castigat multe dintre marile curse ultra, unele din ele cu recorduri ale competitiei. Printre ele celebrele Western States 100, Badwater Ultramaraton, Hardrock, Spartathlonul, etc.

 Mananca & Alearga nu este doar o carte despre alergat, este o combinatie destul de ciudata, dar foarte interesanta intre povestea vietii unui mare atlet, o marturie a unui stil de viata deosebit, o carte de bucate vegana si o marturie a faptului ca poti avea mari performante si fara carne. Hmmm

Jurek a devenit vegetarian chiar inainte de a incepe o seria aproape incredibila de victorii, dieta lui fiind in opinia lui cheia succeselor lui in ale ultramaratonului.

Nu o sa ma apuc sa va povestesc cartea, pentru ca merita sa o cititi si singuri :)

Citind de foarte curand Ultramaratonistul (Dean Karnases), nu m-am putut abtine sa-i compar pe cei doi in mod constant. O sa ma intrebati ce-i de comparat, pentru ca e vorba de 2 oameni foarte diferiti. Karnazes este un boem, Jurek este un alergator foarte calculat, care si-a pregatit performantele si cresterea in randament foarte meticulos. Jurek este marele campion, Karnezes este mai mult campion media. Nu exista nici o urma de indoiala cine este adevaratul campion, cine este modelul adevarat. Si totusi parca Karnazes este mai aproape de sufletul meu. sa fie vorba de regimul lui alimentar din timpul curselor? :))

Mananca & Alearga poate fi citita si de cineva care nu este interesat de alergat pentru povestea de viata si lectiile de bucatarie vegana. Chiar am de gand sa incerc unele din retetele de acolo :)
Marturisesc ca am fost nitel socat sa vad ca poti alerga 160-270 km doar cu plante, ca poti fi alerga si cu buritto vegetarieni, facuti cu o seara inainte :))

Am invatat si despre foarte multe ingrediente vegane, despre unele pentru prima data :)). Oare se gasesc si la noi: tofu, miso, alge marine Niro, tempeh, endamame, alac, chia, agave, fasolem adzuki, tahini, tamari, shoyu, turmeric. Stiati ca se face lapte din canepa si orez? Eu nu stiam :)

O sa tin cartea aproape de bucatarie si o sa incerc un chili con carne vegetarian ;)

Despre alergatul cu celebrii indieni Tarahumara, despre ultra-urile Badwater, Hardrock si Spartatlon va las pe voi sa descoperiti ce si cum. Nu veti fi dezamagiti :)

O viata, o cariera si o carte fascinanta. Spor la citit :)




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu